2 امتیاز 3.5

خلاصه‌ی فیلم

برای خرید اینترنتی بلیت فیلم «خط استوا» اینجا کلیک کنید

«خط استوا» فیلمی به کارگردانی اصغر نعیمی، تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور و نویسندگی محمدرضا آریانی محصول سال ۱۳۹۸ است.

این فیلم یک کمدی با حال و هوایی متفاوت است. قصه رئیس و نایب رییس فدراسیون فوتبال را روایت میکند که در زمان اجلاس سالانه afc یک ناهماهنگی تمام برنامه هایشان را به هم ریخته و دردسر بزرگی برایشان رقم میزند….

فرهاد اصلانی نقش ریس فدراسیون فوتبال، سامک انصاری نقش نایب ریس او را در فیلم «خط استوا» بازی می‌کنند. آزاده صمدی هم بازیگر نقش اصلی زن این فیلم است.

«خط استوا» روایتگر ماجراهای رئیس و نایب رییس فدراسیون فوتبال در خارج از کشور است که برای حضور در اجلاس سالانه ای اف سی باید راهی مالزی شوند اما در اقدامی خبرساز راهی جزیره بالی می‌شوند تا با زیدان به صورت مخفیانه قراردادی امضا کنند و از پس این موضوع برایشان اتفاقاتی رخ می‌دهد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی خط استوا در تهران انجام شده و لوکیشن بخش پایانی آن در کشور مالزی بوده که بمدت چهار ماه به طول انجامید و همچون آثار قبلی اصغر نعیمی موضوع آن درمورد دغدغه‌های اجتماعی با رویکردی طنز خواهد بود. بازیگران فیلم خط استوا اصغر نعیمی از هنرمندان برجسته ازجمله سیامک انصاری و آزاده صمدی و فرهاد اصلانی تشکیل شده است

اصغر نعیمی ششمین فیلم خود را بنام فیلم خط استوا برای سینمای ایران ساخت که جدیدترین ساخته اوست. اصغر نعیمی از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی خود را به عنوان نویسنده و منتقد در نشریات مختلف شروع کرد. او فعالیت خود را به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان با فیلمسازانی نظیر کیانوش عیاری و فریدون جیرانی ادامه داد.

 

تهیه‌کننده «خط استوا» نسبت به برخی شائبه‌های این چندروز اخیر واکنش نشان داد.

در پی انتشار برخی شائبه‌ها در مورد فیلم «خط استوا» در شبکه‌های اجتماعی، احسان ظلی‌پور (تهیه‌کننده فیلم) با تاسف‌ برانگیز و مشکوک دانستن این مطالب در توضیح زمان ساخت و مجوز این فیلم نوشت:
۱) مجوز خط استوا ۱۳۹۷/۱۱/۳ صادر شد و اردیبهشت و خرداد ۹۸ جلوی دوربین رفت. تاریخ صدور پروانه نمایش فیلم هم به ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ بر می‌گردد. یعنی حدود ۴ سال از صدور پروانه ساخت گذشته و حدود ۳ سال از صدور پروانه نمایش. پس فرضیه تولید فیلم طی ماه های گذشته منتفی است.
۲) فیلم به گواه پروانه مالکیت با سرمایه گذاران بخش خصوصی و بدون دریافت یک ریال بودجه دولتی تولید شده و اساسا سفارش شدن آن از سوی نهادهای حکومتی خنده دار است.

۳) خط استوا یک کمدی اجتماعی در نقد برخی مدیران دولتی است که نه بر اساس شایسته سالاری و کفایت بلکه بر اساس زد و بندهای پشت پرده در جایگاهی غیر واقعی قرار گرفته اند. محتوای فیلم اساسا دخلی به شرایط فعلی جامعه ندارد و حتی نگاه منتقدانه ای بر برخی محدودیت های اجتماعی در ایران دارد.
۴) همه ما بر آنچه که بر مردم این سرزمین طی این مدت گذشته آگاهیم. ماهم جزیی از همین مردمیم که کمرشان زیر فشار اقتصادی خم شده. ما هم دوست داشتیم فیلم‌مان در زمان بهتری، وقتی حال مردم خوش تر بود اکران می شد اما چه کنیم که بعد از چهار سال، حالا مجبور به اکران فیلم شدیم.
۵) بیان این چند سطر توضیحِ واضحات است و آنچه در فضای مجازی طی دو‌، سه روز قبل بر این فیلم گذشته، تاسف برانگیز و مشکوک. از سهم شیطنت همکاران خودمان در سینما آگاهیم و قضاوت را به مردم عزیزمان واگذار می کنیم.»

 

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *