خلاصه‌ی فیلم

 

برای خرید اینترنتی بلیت فیلم «جنگ جهانی سوم» اینجا کلیک کنید

 

جنگ جهانی سوم فیلمی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هومن سیدی و نویسندگی سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان است. محسن تنابنده در نقش اصلی، در کنار مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و مرتضی خانجانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با سرمایه‌گذاری نماوا ساخته شده و نخستین‌باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین دست به ساخت یک پروژه سینمایی می‌زند و این همچنین دومین همکاری سیدی و نماوا پس از مجموعهٔ قورباغه است.

تازه ترین ساخته هومن سیدی پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت و در فهرست فیلمهای جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ نیز قرار گرفت و سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت کرد. همچنین جایزه فیپرشی (فدارسیون بین‌المللی منتقدان فیلم)، جایزه هیات داوران جوان جشنواره لوکزامبورگ و جایزه ویژه هیات داوران و دیپلم افتخار هیات داوران جوان جشنواره فرایبورگ از دیگر افتخارات این فیلم است.

6

خلاصهٔ داستان:
شکیب یک کارگر روزمزد میانسالِ بی‌خانمان است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در یک زلزله از دست داده و تاکنون با این امر کنار نیامده است. او در طی چند سال گذشته، با یک زن روسپی ناشنوای جوان به نام لادن رابطه برقرار کرده‌است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند، معلوم می‌شود که صحنهٔ فیلمی دربارهٔ جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. و شکیب به دلیل شباهت عجیبش به هیتلر به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می‌شود و خانهٔ بزرگی به او داده می‌شود و لادن با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک می‌خواهد.

در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ هومن سیدی اعلام کرد که در مجموعه شاخ آفریقا سعید آقاخانی و احسان ظلی‌پور حضور نخواهد داشت زیرا درگیر ساخت فیلم جدیدش است. در ۱۳ تیر اعلام شد که نام فیلم جدید سیدی جنگ جهانی سوم خواهد بود و پیش‌تولید آن چندروزی است که آغاز شده‌است. همچنین محسن تنابنده به‌عنوان اولین بازیگر فیلم و برخی از عوامل فیلم معرفی شدند و اعلام شد که فیلم‌برداری جنگ جهانی سوم از شهریورماه آغاز خواهد شد و گفته شد که بقیه بازیگران پروژه نیز در خبرهای بعدی اعلام خواند شد. همچنین اعلام شد که سرویس پخش اینترنتی نماوا سرمایه‌گذاری این پروژه را انجام می‌دهد.در ۱۳ شهریور اعلام شد که سیدی، پروانه ساخت پروژه جنگ جهانی سوم را گرفته‌است و به‌زودی فیلم‌برداری آغاز خواهد شد و همچنین در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

در ۵ آبان، بازیگران، نویسندگان و عوامل دیگر فیلم معرفی شدند و اعلام شد که فیلم‌برداری آغاز شده و در شمال ایران درحال انجام است. برخی از عوامل فیلم قبلاً با سیدی در فیلم‌های مغزهای کوچک زنگ‌زده (۱۳۹۶) و اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳) همکاری کرده‌اند.

جنگ جهانی سوم در بخش رقابتی افق‌های جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و با تشویق ۷ دقیقه‌ای تماشاگران روبرو شد. جاناتان هالند از اسکرین اینترنشنال، با تمجید از این فیلم آن را «کمدی سیاهی» خواند که به تدریج «به یک تراژدی تبدیل می‌شود [و] با تمرکز روی عناصر دلهره‌آورِ عالی و شفافیتِ افسانه‌ای خود، داستانی طاقت‌فرسا اما متقاعدکننده» را ارائه می‌دهد که «نشان می‌دهد، چطور یکی از قربانیان یادمی‌گیرد که از ستمگران خود تقلید کند»

 

عوامل پشت صحنه فیلم جنگ جهانی سوم:

  • کارگردان: هومن سیدی
  • تهیه کننده: هومن سیدی
  • نویسندگان: هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان
  • مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر
  • مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی
  • طراح صحنه: محسن نصرالهی
  • طراح لباس: الهام معین
  • مدیر تولید: فواد بوربور
  • طراح گریم: مهدی صیاد
  • دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی
  • برنامه ریز: رسول حسینی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناصرفصیحی
  • عکاس: امید صالحیax vasat site

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *