3 امتیاز 3.3

خلاصه‌ی فیلم

برای خرید اینترنتی بلیت فیلم «سه کام حبس» اینجا کلیک کنید

 

فیلم سه کام حبس محصول سال ۱۳۹۸ به کارگردانی، نویسندگی سامان سالور است، این فیلم ششمین تجربه کارگردانی سامان سالور در سینمای ایران در زمینه تولید یک اثر سینمایی می باشد. او که فعالیت هنری خود را در این زمینه از سال ۱۳۸۲ با فیلم سینمایی ساکنین سرزمین سکوت آغاز نموده و با «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» توانست نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را جلب کند؛ فیلمی کاملا تجربی و مستقل، که نگاهی متفاوت به روابط انسانی عرضه می‌کند؛ «سیزده ۵۹» و «تمشک» در زمره آثار اخیر و متفاوت‌تر سالور قرار دارند

این فیلم در ژانر خانوادگی که در این فیلم هنرمندانی چون محسن تنابنده , محمد اشکان فر , متین ستوده , علیرضا مهران , محمود نظرعلیان , پریناز ایزدیار , یدالله شادمانی و غیره … به ایفای نقش پرداخته اند.

۳ کام حبس ساخته سامان سالور پس از حضور در جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلفی همچون بهترین نقش اول زن، بهترین نقش مکمل زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌پردازی نامزد دریافت جایزه گردید اما موفق  به دریافت جایزه نشد. سمیرا حسن پور که همسر سامان سالور نیز می باشد در این فیلم توانست در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردد.

انتظار میرفت پس از اتمام جشنواره، با وجود اینکه پروانه نمایش این فیلم سینمایی برای اکران در سینما صادر شده است در اواسط یا اوایل ۱۴۰۰ این فیلم نیز اکران گردد اما با توجه به تعطیلی سینماها به دلیل کرونا این فیلم همچنان در بلاتکلیفی اکران نیز به سر میبرد و تیم سازنده تمایلی به اکران آنلاین فیلم خود در پلتفرم های VOD نداشته و ترجیح دادند تا بازشدن صبر نموده و از اکران آنلاین فیلم خود جلوگیری به عمل آورند. در نهایت پس از سه سال از ساخت و صدور پروانه نمایش فیلم سه کام حبس در نهایت این فیلم در اواخر سال ۱۴۰۱ مجوز اکران خود در سال ۱۴۰۲ را نیز دریافت نمود.

نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوان و خوشبختی هستند که در جنوب شهر تهران مشغول زندگی می باشند. نسیم در خانه عروسک و ترشی درست می کند و مجتبی نیز به فروش ظروف یکبار مصرف مشغول است تا مخارج زندگی خود را نیز به دست آورند. در یک روز عادی که مجتبی به صورت ناگهانی از خانه خارج میشود در مسیر رفتن به کار تصادف می کند و اینبار تمام خرج های زندگی بر روی دوش نسیم خواهد بود. در این میان به واسطه برخی اتفاقات نسیم متوجه میشود همسرش در واقع مدت هاست کار خود را از دست داده است و برای تامین مخارج زندگی، مواد خرید و فروش می کند و به علت تصادف، مجبتی مبلغ زیادی به مواد فروشان بدهکار است و در این میان نسیم تصمیم میگیرد برای جلوگیری از از هم پاشیده شدن زندگی، خود مواد ها را به فروش برساند و در این میان….

 

جوایز و افتخارات فیلم ایرانی سه کام حبس

  • نامزد بهترین نقش اول زن (سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر)
  • نامزد بهترین نقش مکمل زن (سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر)
  • نامزد بهترین فیلمبرداری (سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر)
  • نامزد بهترین چهره‌پردازی (سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر)
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (جشنواره سلیمانیه عراق)
  • جایزه بهترین بازیگر زن (دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا)
  • جایزه بهترین فیلم (جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو)
  • جایزه بهترین فیلمنامه (جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو)
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو)
  • جایزه بهترین فیلم (جشنواره فیلم پیشگام چین)

مدیر فیلمبرداری:  مسعود سلامی مدیر صدابرداری:  مهدی ابراهیم زاده طراح گریم: ایمان ‌امیدواری طراح صحنه:  سحر ‌شهامت طراح لباس:  غزاله معتمد برنامه ریز:  آرش حسن پور منشی صحنه:  آزاده جهانبخش عکاس:  محمد بدرلو مدیر تولید:  ساسان سالور مدیر تدارکات و دستیار اول تولید:  پرویز کاظم لو سرمایه گذار: سیاوش امین پور

سینماها و سانس‌ها

انتخاب سینما

  • سینما ۲۲ بهمن رشت

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *